Doppler żył i tętnic

USG Doppler to bezbolesne, bezpieczne i nieinwazyjne badanie, które wykonujemy, aby ocenić stan żył i tętnic. Badanie dopplerowskie umożliwia sprawdzenie ich drożności i wydolności. Wykonywane jest najczęściej u pacjentów z podejrzeniem tętniaków oraz w przypadku zmian miażdżycowych i choroby zakrzepowej żył. USG Doppler może uratować życie poprzez uniknięcie takich powikłań, jak udar mózgu, zawał serca lub zatorowość płucna.

Jak wygląda badanie dopplerowskie?

Na początku lekarz poprosi pacjenta o rozebranie się na tyle, aby odsłonić badany obszar. Po ułożeniu się na kozetce lekarz rozpocznie badanie dopplerowskie. W celu sprawdzenia stanu wewnętrznych struktur wykorzystuje ono ultradźwięki. Aby umożliwić ich przewodzenie, na głowicę ultrasonografu aplikowany jest specjalny żel. Emitowane przez niego ultradźwięki działają na zasadzie odbicia od poruszających się po ciele krwinek. Dzięki temu mamy możliwość zbadania kierunku i prędkości przepływu krwi.

USG Doppler pozwala sprawdzić stan tętnicach szyjnych, tętnicach podobojczykowych, sercu, w jamie brzusznej i w obrębie narządów płciowych. Tego rodzaju badanie z powodzeniem wykorzystywane jest także w diagnostyce nieprawidłowości krążeniowych kończyn dolnych i górnych. Nie ma przeszkód, aby było powtarzane, gdyż nie niesie ze sobą żadnych przeciwwskazań.

Kiedy udać się na doppler żył i tętnic kończyn dolnych i górnych?

Wykonanie USG Dopplera kończyn dolnych zaleca się w sytuacji:

• potrzeby sprawdzenia kondycji układu żylnego kończyn;
  • żylaków żył powierzchownych i głębokich;
  • choroby zakrzepowej żył;
  • w zatorowości płucnej;
  • w przypadku bólów kończyn;
  • przy obecnych zmianach skórnych podudzi, przebarwień, zasinień kończyn oraz obecność pajączków;
  • odczuwania długotrwałego mrowienia kończyny dolnej,
  • sytuacji poczucia drętwienia i obrzęków;
  • nienaturalnego ucieplenia lub oziębienia kończyny dolnej.

Cennik Doppler żył i tętnic
USG doppler tętnic kończyn górnych i dolnych
200 zł
USG doppler tętnic szyjnych